Jesteś w Nasza oferta Komercjalizacja
Komercjalizacja, wsparcie w wejściu na rynek
Nieustanny rozwój, działania w zakresie udoskonalania oferty, czy wreszcie tworzenie i wprowadzanie na rynek nowych produktów lub usług stanowią podstawę do zapewnienia trwałości organizacji oraz utrzymania i wzmocnienia jej pozycji na rynku.
W przypadku małych lub dopiero wchodzących na rynek firm skuteczna i szybka komercjalizacja produktu ma znaczenie podstawowe, często decydujące o losie organizacji. Tworzenie nowego produktu czy usługi to zwykle bardzo złożony i kosztowny proces. Ponieważ stanowi on cały szereg różnych, interdyscyplinarnych działań, wymaga ścisłej współpracy osób o różnych kompetencjach i dlatego zwykle prowadzony jest w trybie projektowym.
Jak pokazują doświadczenia – zwłaszcza małych podmiotów, działąjących w branży nowoczesnych, innowacyjnych technologii – w początkowej fazie tworzenia produktu główny nacisk położony zostaje na stronę technologiczną oraz jego cechy użytkowe i funkcjonalność. Działania związane z wprowadzeniem na rynek, marketingiem i sprzedażą w początkowej fazie schodzą często na drugi plan, co znacząco zwiększa ryzyko projektu. Odpowiednio szybkie prototypowanie, weryfikacja produktu na rynku oraz wczesna analiza opinii klientów znacząco zwiększają natomiast prawdopodobieństwo sukcesu rynkowego.